Takacat katamaran 340LX – parametry

Zaletą tego typu pontonu jest styczność z wodą tylko tub a nie jak w przypadku pontonów tradycyjnych, tub i podłogi z kilem. Dzięki temu wejście w ślizg jest szybsze i łatwiejsze, silniki mogą być słabsze a osiągane prędkości większe. Utrzymanie pontonu typu katamaran w ślizgu wymaga znacznie mniejszej mocy a zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 30%.

Wejście z wody na pokład to największa zaleta katamarana, gdyż nie ma z tym najmniejszego problemu jak w przypadku pontonów i łódek standardowych.

Jest to jedyny ponton z otwartą pawężą, dzięki temu jest on prostszy w składaniu, zajmuje mniej miejsca a otwarta pawęż idealnie nadaje się na duże fale, gdyż wlewająca się woda natychmiast wypływa rufą.

Podstawowe parametry:

  • długość 340 cm
  • szerokość 165 cm
  • średnica tub 48 cm
  • silnik 9.9 – 15 KM (50 kg) krótki S
  • waga samych tub 22 kg
  • waga podłogi 8,5 kg
  • waga pawęży 4,5 kg
  • waga całego pontonu 35 kg
  • cena w zależności od kursu około 5.000 zł

Wyposażenie fabryczne: dwie torby transportowe, pompka nożna, 2 wiosła, siedzisko pompowane, zestaw naprawczy.

Instrukcja w jakiej kolejności montować pawęż i pompować ponton.

Prawidłowo założona pawęż – uchwyty śrub do środka i na zewnątrz pontonu.

Jeżeli ponton będzie składany na słońcu, to należy zdjąć pawęż zaraz po pływaniu. Nasłonecznione metalowe rurki mocno się nagrzewają i rozszerzają. Przy wyjmowaniu i wsuwaniu rurek, można posłużyć się młotkiem kauczukowym. W miarę składania i rozkładania pawęży, wsuwanie i wyjmowanie rurek nie będzie stanowiło problemu. Nie należy stosować żadnych smarów czy pudrów.

W zestawie znajduje się drewniana podkładka pod śruby mocujące silnik do pawęży. Najlepiej przed pierwszym przykręceniem silnika, posmarować podkładkę klejem typu “Mamut” (lub klejem z zestawu naprawczego) i przykleić ją do pawęży na stałe, wtedy mamy pewność, że nie zostanie na plaży w pisaku.

Dodatkowe akcesoria

Prawidłowe składanie tub

Najnowsza prezentacja pontonu z silnikiem Honda BF4-6